info@demarketingorganisatievandetoekomst.nl
(0624) 24 53 85

Inhoud

Het boek ‘De Marketingorganisatie van de Toekomst’ is geschreven omdat er eigenlijk heel erg veel aandacht uitgaat naar de marketing van organisaties (en hun producten en diensten), maar relatief weinig naar de organisatie van marketing. Dat is jammer, want door alle trends en ontwikkelingen die op organisaties afkomen, is het helemaal niet makkelijk om de juiste marketingcompetenties in huis te hebben en deze ook nog eens optimaal te organiseren.

Het boek bestaat uit 6 delen:

  1. Deel I verkent de ontwikkeling van marketing als vak en als functie binnen organisaties
  2. Deel II schets niet minder dan 10 marketing activiteitengebieden, met hun ontwikkeling en aandacht voor de actuele aandachtspunten binnen ieder domein.
  3. Deel III gaat over de grote trends en ontwikkelingen die organisaties en marketing beïnvloeden en daagt uit tot een eigen trendanalyse.
  4. Deel IV bestaat uit 7 cases van organisaties in 3 verschillende sectoren met verschillende niveaus van dynamiek, namelijk financiële dienstverlening, onderwijs en media/telecom.
  5. Deel V bespreekt de belangrijkste inrichtingsprincipes en presenteert een aantal archetypen waarop de marketingorganisatie van de toekomst ontworpen kan worden.
  6. Deel VI biedt een stap-voor-stap routekaart om de transformatie van de marketingorganisatie van nu naar een toekomstbestendige marketingorganisatie mogelijk te maken
Back to Main Page